Rijkdom in
alles

Rijkdom in alles: Waar kunst en wetenschap samenkomen

Gefundeerd in de wetenschap. Geïnspireerd en verheven door kunst. Al vanaf het begin heeft de dualiteit van kunst en wetenschap vorm gegeven aan alles wat we maken. Elegant ontwerp en producteffectiviteit zijn even belangrijk voor ons, en we geloven dat we alleen door onszelf onder te dompelen in beide werelden werkelijk betekenisvolle schoonheid kunnen onthullen.

Shiseido & kunst:
Expressie door creativiteit

Vanaf onze allereerste dag in de business zit kunst in ons DNA. De allereerste producten die werden verkocht in onze apotheek in Ginza waren even mooi als praktisch, en in 1917 bekrachtigde Shinzo Fukuhara, de zoon van onze oprichter, onze interesse in de kunsten door de oprichting van Shiseido’s eerste in-house designafdeling. Shinzo, die in Europa fotografie en kunst had gestudeerd voordat hij Shiseido’s eerste directeur werd, had een unieke voorliefde voor Art Nouveau. Zijn nieuw aangestelde designafdeling werd in Japan al snel beroemd om zijn artistieke en voortreffelijke uitgevoerde productimages en reclames.

De in 1919 geopende Shiseido Gallery in Ginza, Tokio, wordt wel gezien als de oudste galerie in Japan die nog steeds open is voor het publiek. We zijn er trots op meer dan 3100 exposities te hebben gehouden in deze ruimte, en de galerie blijft interessante en aanstormende kunstenaars ondersteunen en verwelkomen. Deze traditie wordt voortgezet in Kakegawa in het Shiseido Art House, waar we onze eigen uitgebreide collectie van kunst en design al sinds 1978 tentoonstellen. In 1983 introduceerden we bovendien de ‘Hanatsubaki Award for Contemporary Poetry’ met als doel om “de kracht van woorden te versterken om schoonheid over te brengen.” Door middel van onze sponsoring van exposities in het Metropolitan Museum of Art in New York, het Los Angeles County Museum of Art en het Fondation Cartier in Parijs, hebben we ons tegoed kunnen doen aan onze liefde voor kunst over de hele wereld. Kunst is en blijft centraal staan in alles wat we doen.

Shiseido & Science:
Schoonheid onthuld
door middel van R&D

Net als onze klanten hebben wij vele facetten en bestaan we uit verschillende lagen, nauw met elkaar verweven interesses, sterke punten en perspectieven. Alle aspecten van onze ‘persoonlijkheid’ werken harmonieus met elkaar samen, en ondersteunen en versterken elkaar allemaal onderling. Onze passie voor het spirituele en voor verder kijken dan de buitenkant van de dingen, vormt de inspiratie voor ons wetenschappelijk onderzoek. Alleen door middel van gedegen wetenschappelijk onderzoek kunnen we ons spiritueel potentieel vervullen. Het ene kan niet zonder het andere bestaan. Voor ons is dit altijd zo geweest.

Arinobu Fukuhara’s ervaring als apotheker in de Japanse marine heeft zijn bedrijf een geloofwaardige medische expertise ingeprent, iets waar Shiseido nog altijd om wordt erkend en wat ons duidelijk onderscheidt van andere beautymerken. Als toonaangevende wereldwijde autoriteit op het gebied van huid en huidverzorging, en een marktleider in dermatologisch onderzoek, is Shiseido toegewijd aan nauwgezette research & development en het lanceren van effectieve, veilige en innovatieve producten die de innerlijke en uiterlijke schoonheid van mensen overal verbeteren.

Deze rijke historie aan uitstekende research and development dateert van toen Arinobu de eerste Westerse apotheek opende in Japan. In 1880 bestond het assortiment van Shiseido uit een herstellend haarproduct, maagtabletten en een ademverfrisser, in tegenstelling tot de anti-aging, gloed versterkende lotions, gels en serums die we vandaag de dag kennen. En in 1893 introduceerde Shiseido de eerste vitaminepil in Japan, in reactie op een veel voorkomende ziekte die werd veroorzaakt door een vitamine B1-gebrek. De innovatie stopte daar niet: in 1888 waren we het eerste bedrijf in Japan dat tandpasta introduceerde in blokvorm, om de slecht werkende en vies smakende zout- en kalksteenpoeders te vervangen die tot dan toe in zwang waren. Oosterse medicijnen werden nog altijd op grote schaal gebruikt, waardoor Arinobu’s benadering van gezondheid voor veel mensen iets volslagen nieuws was. Maar, zoals ook hijzelf ondervond, creëert de samensmelting van deze twee iets magisch.

In 1916 werd Shiseido’s eerste onderzoekscentrum geopend in Japan en sindsdien zijn er meerdere centra opgericht in China, Thailand, de VS en Frankrijk. Op deze locaties breiden we onze kennis over de huid nog verder uit, en ontwikkelen we nieuwe technologieën en methodes om schoonheid een boost te geven van binnenuit.

Vandaag de dag is Shiseido’s focus op R&D nog altijd even sterk, en is onze reputatie voor hoogwaardig onderzoek en gewetensvolle methodes op het gebied van kwaliteitscontrole ongeëvenaard. We gaan verder dan de industrienormen als het gaat om productkwaliteit, testen en formuleringen, en natuurlijke ingrediënten worden gezuiverd naar onze eigen hoge maatstaven voordat ze worden opgenomen in onze formules. Dat is ook de reden waarom Shiseido tussen 1976 en 2017 in totaal 25 prijzen heeft gewonnen tijdens congressen en conferenties van het International Federation of Societies of Cosmetic Chemists (IFSCC). In 2000 kregen alle Shiseido-fabrieken het ISO 14001-certificaat voor milieubeheer als erkenning voor onze passie voor milieubewustzijn en de bestrijding van dierproeven.

Ons nieuwste onderzoekscentrum, het Shiseido Global Innovation Center (of GIC) in Yokohama, Japan, is de spannende voortzetting van onze passie voor excellent onderzoek en toekomstige groei. Met 17 verdiepingen speciaal gewijd aan toonaangevende R&D — waaronder twee verdiepingen aan open communicatieruimte, waar klanten zich kunnen onderdompelen in de wereld van Shiseido en zich laten inspireren door beauty; een Beauty Bar waar bezoekers Shiseido’s innovaties uit de eerste hand kunnen proberen en in gesprek kunnen gaan met de onderzoekers achter de producten; en een niet te missen museum waar de cultuur van Shiseido gepromoot wordt — is dit een museum zoals je die nergens ter wereld zult zien.